Jesteś 14617440 odwiedzającym, odsłon 40620888 | Dzisiaj jest: Sobota, 14 Grudzień 2019 | Tydzień parzysty

Wydziały US:

Zamiejscowe Wydział US: Jednostki administracyjne US







Aktualności
2013-10-21
W dniach 20-22 września 2013 r. w Pobierowie odbyły się Regionalne Warsztaty Zarządzania Projektami - budowanie sieci IPMA w regionach.

Warsztaty rozpoczęły się od ogniska integracyjnego oraz prezentacji poszczególnych Grup Regionalnych: Dolnośląskiej, Mazowieckiej, Pomorskiej, Wielkopolskiej oraz Zachodniopomorskiej.
W I sesji Warsztatów strategicznych Grupy Regionalne analizowały swoje otoczenie oraz interesariuszy.

W II sesji - Panelu ekspertów poruszono tematykę: nagród IPMA, stanu zarządzania projektami w Polsce, produktu oferowanego przez IPMA - DELTA, który teoretycznie składa się z trzech elementów:
- ICB - Individual Competency Baseline,
- PCB - Project Competency Baseline,
- OCB - Organizational Competency Baseline.
Zgodnie stwierdzono, iż istnieje potrzeba w zakresie zdefiniowania OCB - narzędzia dla przedsiębiorców służącego do oceny zdolności organizacji do zarządzania projektami. Dopracowanie OCB jest niezbędne do tego, aby IPMA Polska dysponowała kompleksowym produktem dla odbiorcy instytucjonalnego (przedsiębiorców, samorządów itp.).
Głos w dyskusji zabrał Dziekan Naszego Wydziału, Pan Profesor Piotr Niedzielski. Nakreślił rolę nowoczesnej uczelni w kształtowaniu systemu zarządzania projektami w Polsce. Przedstawił projekt Service InterLab jako centrum współpracy pomiędzy nauką a biznesem, będący podstawą i szansą budowy partnerstwa zarówno dla naukowców jak i przedsiębiorców.

W III sesji Kuźni pomysłów uczestnicy Warsztatów rozmawiali o strategii Centrali IPMA Polska. Zwrócono przy tym szczególną uwagę na kwestie takie jak: budowanie świadomości oraz widoczności marki IPMA, podkreślanie unikalności produktów IPMA, kładzenie nacisku na możliwości networkingowe (BNI - Business Networking International), a także konieczności nastawienia na relacje nieformalne oraz koncentrowanie się na osobistych wartościach (IPMA Family), czego następstwem będzie budowa zaufania i lojalności oraz wizerunku organizacji profesjonalnej. Podkreślono również konieczność koncentracji na konkretnym odbiorcy produktu IPMA (podejście branżowe). Grupy zdefiniowały swoje mocne i słabe strony, a także pomysły do zastosowania w przyszłości.

W IV, podsumowującej sesji, poszczególne Grupy Regionalne formułowały wizje, misje i strategie oraz niezbędne działania na najbliższe dwa lata.

Podsumowanie:
Grupy Regionalne IPMA charakteryzuje różnorodność, aczkolwiek pewne działania i cele są wspólne. Grupy podjęły decyzje wspólnych działań w obszarach związanych z ich formalnym funkcjonowaniem oraz możliwościami rozwoju. Elementy te zdefiniowano i ustalono osoby odpowiedzialne za koordynacje działań w tym zakresie.

wróć
Szukaj wykładowcy
Szukaj poprzez Google
Jak do nas trafić?




E-dziekanat

Platforma studenta


Biblioteka

Moodle


Poczta

Intranet
Mapa serwisu

FAQ

Kontakt

© Uniwerystet Szczeciński. Wszelkie prawa zastrzeżone.