Jesteś 11335658 odwiedzającym, odsłon 34270484 | Dzisiaj jest: Wtorek, 24 Styczeń 2017 | Tydzień parzysty

Wydziały US:

Zamiejscowe Wydziały US: Jednostki administracyjne US











Współpraca

Przykładowe obszary współpracy Katedr WZIEU Uniwersytetu Szczecińskiego

  1. Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw
    • badania indywidualne i sektorowe przedsiębiorstw oraz ich grup pod kątem efektywności, skuteczności i efektywności zarządzania efektywności procesów inwestycyjnych oraz strategii inwestycyjnych a także w zakresie konkurencji na rynku,
    • wszelkiego rodzaju analizy transportowe, ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego, w tym analizy rynku przewozowego, strategii rynkowych przedsiębiorstw transportowych oraz efektywności inwestycji taborowych i infrastrukturalnych z uwzględnieniem dofinansowania ze środków Unii Europejskiej,
    • analiza kondycji finansowej podmiotów gospodarczych jako narzędzie wspierające działania zarządu w zakresie podnoszenia efektywności działalności,
    • obszary tworzenia wartości przez przedsiębiorstwo - ich diagnoza i ocena,
    • rozwój przedsiębiorstwa poprzez połączenie z innym podmiotem (proces przygotowania i implementacji),
    • analizy kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa,
    • opracowanie procesów restrukturyzacji i jej wdrożenie,
    • analiza i diagnoza kosztów w przedsiębiorstwie i rekomendacje w kierunku ich optymalizacji,
    • przygotowywanie wniosków o dofinansowanie w oparciu o programy nowej perspektywy finansowej.

  2. Katedra Logistyki
    • analiza i ocena konkurencyjności logistycznej przedsiębiorstw,
    • budowanie strategii logistycznych przedsiębiorstw,
    • audyt logistyczny w obszarze zarządzaniem zapasami i gospodarki magazynowej przedsiębiorstw,
    • parametryzacja KPI kluczowych obszarów aktywności logistycznej przedsiębiorstw,
    • analiza i ocena efektywności systemu zamawiania,
    • kwalifikacja i ocena dostawców, organizacja współpracy w obszarze zaopatrzenia,
    • analiza i ocena efektywności systemów dystrybucji,
    • usprawnianie procesów wewnętrznych przedsiębiorstwa (współpraca na linii sprzedaż – produkcja –zaopatrzenie),
    • usprawnianie współpracy w ramach łańcuchów i sieci dostaw (odbiorcy/dostawcy),
    • projektowanie „zielonych łańcuchów dostaw”,
    • analiza i ocena oraz projektowanie/przeprojektowywanie/analiza systemów i procesów logistycznych przedsiębiorstwa,
    • projektowanie infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa oraz wdrażanie „dobrych praktyk” w obszarze logistyki
    • przedsiębiorstw/ łańcuchów dostaw.

  3. Katedra Prawa Gospodarczego i Ubezpieczeń
    • opinie prawne,
    • analizy prawne,
    • zagadnienia z zakresu: prawa przewozowego, ubezpieczeń, prawa spółek, własności intelektualnej a także prawa gospodarowania nieruchomościami i prawa lokalowego.

  4. Katedra Systemów i Polityki Transportowej
    • modelowania i prognozowania w transporcie, - analizy informacji geograficznej w odniesieniu do transportu, - studiów wykonalności dla nowoczesnych rozwiązań z zakresu organizacji transportu i logistyki, - ocen funkcjonowania różnych rozwiązań transportu publicznego, - badań  systemów i procesów w transporcie i logistyce,
    • badania dotyczące optymalizacji i efektywności transportu, wpływu transportu na środowisko,
    • tworzenie modeli funkcjonowania transportu i logistyki (w podziale na poszczególne gałęzie transportu),
    • analizy i ekspertyzy z zakresu funkcjonowania transportu, w tym uwarunkowań ekonomicznych i legislacyjnych, ocena działalności przedsiębiorstw transportowych i logistycznych, zarządzanie, planowanie i organizacja transportu zbiorowego na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym.

  5. Katedra Marketingu Usług
    • analiza rynku,
    • analizy konkurencji, analizy cenowe,
    • badania komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
    • analiza systemu identyfikacji wizualnej,
    • budowanie i analizy strategii marketingowych,
    • planowanie kampanii marketingowych,
    • przygotowywanie części marketingowej wniosków UE,
    • audyty marketingowe,
    • projektowanie produktów i usług,
    • innowacje marketingowe,
    • zarządzanie mediami społecznościowymi,
    • wsparcie w zakresie komercjalizacji,
    • badania potrzeb, preferencji, postaw, motywów zakupu i opinii nabywców,
    • badania związane z wprowadzaniem nowego produktu na rynek (testowanie nowego produktu, wybór nazwy i opakowania),
    • badania wizerunku firmy,
    • partnerstwo w projektach europejskich, naukowych (nauka, biznes),
    • dedykowane badania panelowe,
    • szkolenia z zakresu autoprezentacji, prezentacji i negocjacji,
    • badania poziomu obsługi klienta i jakości usług,
    • szkolenia dla firm i instytucji.

  6. Katedra Finansów Przedsiębiorstw
    • analiza gospodarki finansowej przedsiębiorstw rzemieślniczych,
    • analiza gospodarki finansowej mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

  7. Katedra Bankowości i Finansów Porównawczych
    • analizy porównawcze warunków funkcjonowania instytucji bankowo-finansowych w Polsce i za granicą, w szczególności informacje o koszcie pozyskania kapitału i jego dostępności,
    • analiza i ocena możliwości budowania partnerstw finansowych pod kątem aplikowania o wspólne źródła finansowania i tworzenia strategii finansowych przedsiębiorstw / JSFP,
    • analizy ekonomiczno-finansowe głównie pod kątem oceny standingu finansowego, wiarygodności kredytowej, zdolności kredytowej,
    • szkolenia z zakresu finansów i bankowości m.in. jak wypełniać wnioski o pozyskanie finansowania,
    • warsztaty z zakresu finansów i bankowości,
    • opracowanie raportów dotyczących finansów i bankowości,
    • opracowanie strategii finansowych,
    • stworzenie systemu zarządzania ryzykiem finansowym,
    • opracowanie strategii rozwoju lokalnego, regionalnego,
    • opracowanie planów finansowych, w tym wieloletnich,
    • opracowanie planów naprawczych w zakresie restrukturyzacji finansowej,
    • modelowanie źródeł finansowania,
    • doradztwo finansowe w zakresie restrukturyzacji zadłużenia,
    • doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów pozyskania źródeł finansowania w tym outsourcing finansowy,
    • pomoc NGO’s w kontaktach i rozmowach z JST,
    • edukacja finansowa,
    • szkolenia z zakresu finansów osobistych, np.: Strategie podatkowe w inwestowaniu w nieruchomości.

  8. Katedra Efektywności i Innowacji
    • zarządzanie projektami w tym projektami UE,
    • analiza finansowa wykonalności inwestycji,
    • badania i zaświadczenia o innowacyjności / stopniu dyfuzji innowacyjności,
    • CSR - wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności w biznesie dla firm przemysłowych,
    • informatyka w zarządzaniu, wdrażanie i rozwijanie systemów ERP.

  9. Zakład Komunikacji Elektronicznej i Społecznej
    • polityka pocztowa,
    • ekonomia społeczna,
    • przedsiębiorczość społeczna,
    • innowacje społeczne,
    • wykluczenie społeczne i wykluczenie cyfrowe,
    • lokalne partnerstwa społeczne,
    • społeczeństwo informacyjne i społeczeństwo cyfrowe,
    • działalność e-biznesowa,
    • działalność z zakresu e-commerce (modele biznesowe, koncepcje wdrażania).

  10. Zakład Polityki Gospodarczej
    • ekspertyzy dla podmiotów rynku pocztowego i telekomunikacyjnego,
    • ekspertyzy dla regulatorów rynku (poczta, telekomunikacja),
    • tworzenie strategii działania dla operatorów pocztowych i telekomunikacyjnych.

  11. Katedra Metod Ilościowych
    • prognozowanie gospodarcze,
    • wieloaspektowe analizy danych społeczno - ekonomicznych,
    • badania ankietowe,
    • szkolenia statystyczne.

  12. Katedra Gospodarki Światowej i Transportu Międzynarodowego
    • badania, analizy, ekspertyzy, strategie, oceny, doradztwo, konsultacje w obszarze międzynarodowych stosunkach gospodarczych (m.in. Handel międzynarodowy, Ekonomia międzynarodowa, Ekonomika regionalna),
    • badania, analizy, ekspertyzy, strategie, oceny , doradztwo, konsultacje w obszarze zagadnień transportowych i logistycznych (Transport morski, Transport lotniczy, Transport intermodalny, Energetyka).

  13. Katedra Organizacji i Zarządzania
    • sporządzania biznesplanów oraz strategii rozwoju przedsiębiorstw,
    • opracowania strategii personalnych (analiza pracy, planowanie potrzeb kadrowych, sporządzanie profilu kompetencyjnego dla danego stanowiska pracy, opracowanie systemów szkoleń, oceniania i motywowania pracowników),
    • przeprowadzania audytu organizacyjnego (audyt kapitału intelektualnego, audyt innowacyjności),
    • pozyskiwania środków dotacyjnych na rozwój w ramach programów regionalnych i krajowych,
    • szkolenia dla biznesu z zakresu: podstaw zarządzania, zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi, (w tym: planowanie potrzeb kadrowych, rekrutacja i selekcja, systemy motywacyjne, systemy ocen pracowniczych, zarządzanie czasem), zarządzania projektami ( w tym przygotowujące do certyfikacji IPMA).

  14. Katedra Zarządzania Turystyką
    • analiza potrzeb, preferencji i oczekiwań turystów,
    • analiza potencjału turystycznego i rekreacyjnego obszarów,
    • analiza sezonowości w turystyce,
    • opracowanie koncepcji produktów turystycznych,
    • doradztwo w zakresie współpracy transgranicznej w turystyce,
    • ekspertyzy ruchu turystycznego,
    • analiza konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych,
    • audyt wykorzystywanych narzędzi marketingowych wraz ze wskazaniem nowoczesnych rozwiązań na rynku turystycznym,
    • przeprowadzenie procesu segmentacji klientów w hotelarstwie,
    • opracowanie strategii rozwoju turystyki,
    • doradztwo w zakresie badań rynku turystycznego,
    • badania jakości usług turystycznych,
    • analiza różnicowania cen w turystyce oraz poradnictwo w zakresie Yield Management,
    • doradztwo w zakresie e-marketingu w turystyce.

Koordynator ds. współpracy z otoczeniem
dr Kamila Peszko
mail: kamila.peszko@wzieu.pl
tel: +48 91 44 43 190

Szukaj wykładowcy
Szukaj poprzez Google
Jak do nas trafić?




Biblioteka

E-dziekanat


Selfcare

Moodle


Poczta

Intranet
Mapa serwisu

FAQ

Kontakt

© Uniwerystet Szczeciński. Wszelkie prawa zastrzeżone.