Ta strona używa plików Cookies w celach statystycznych. Dowiedz się więcej o Cookies i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...
Przykładowe obszary współpracy Katedr WZIEU Uniwersytetu Szczecińskiego
Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw
badania indywidualne i sektorowe przedsiębiorstw oraz ich grup pod kątem efektywności, skuteczności i efektywności zarządzania efektywności procesów inwestycyjnych oraz strategii inwestycyjnych a także w zakresie konkurencji na rynku,
wszelkiego rodzaju analizy transportowe, ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego, w tym analizy rynku przewozowego, strategii rynkowych przedsiębiorstw transportowych oraz efektywności inwestycji taborowych i infrastrukturalnych z uwzględnieniem dofinansowania ze środków Unii Europejskiej,
analiza kondycji finansowej podmiotów gospodarczych jako narzędzie wspierające działania zarządu w zakresie podnoszenia efektywności działalności,
obszary tworzenia wartości przez przedsiębiorstwo - ich diagnoza i ocena,
rozwój przedsiębiorstwa poprzez połączenie z innym podmiotem (proces przygotowania i implementacji),
analizy kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa,
opracowanie procesów restrukturyzacji i jej wdrożenie,
analiza i diagnoza kosztów w przedsiębiorstwie i rekomendacje w kierunku ich optymalizacji,
przygotowywanie wniosków o dofinansowanie w oparciu o programy nowej perspektywy finansowej.
Katedra Logistyki
analiza i ocena konkurencyjności logistycznej przedsiębiorstw,
audyt logistyczny w obszarze zarządzaniem zapasami i gospodarki magazynowej przedsiębiorstw,
parametryzacja KPI kluczowych obszarów aktywności logistycznej przedsiębiorstw,
analiza i ocena efektywności systemu zamawiania,
kwalifikacja i ocena dostawców, organizacja współpracy w obszarze zaopatrzenia,
analiza i ocena efektywności systemów dystrybucji,
usprawnianie procesów wewnętrznych przedsiębiorstwa (współpraca na linii sprzedaż – produkcja –zaopatrzenie),
usprawnianie współpracy w ramach łańcuchów i sieci dostaw (odbiorcy/dostawcy),
projektowanie „zielonych łańcuchów dostaw”,
analiza i ocena oraz projektowanie/przeprojektowywanie/analiza systemów i procesów logistycznych przedsiębiorstwa,
projektowanie infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa oraz wdrażanie „dobrych praktyk” w obszarze logistyki
przedsiębiorstw/ łańcuchów dostaw.
Katedra Prawa Gospodarczego i Ubezpieczeń
opinie prawne,
analizy prawne,
zagadnienia z zakresu: prawa przewozowego, ubezpieczeń, prawa spółek, własności intelektualnej a także prawa gospodarowania nieruchomościami i prawa lokalowego.
Katedra Systemów i Polityki Transportowej
modelowania i prognozowania w transporcie, - analizy informacji geograficznej w odniesieniu do transportu, - studiów wykonalności dla nowoczesnych rozwiązań z zakresu organizacji transportu i logistyki, - ocen funkcjonowania różnych rozwiązań transportu publicznego, - badań systemów i procesów w transporcie i logistyce,
badania dotyczące optymalizacji i efektywności transportu, wpływu transportu na środowisko,
tworzenie modeli funkcjonowania transportu i logistyki (w podziale na poszczególne gałęzie transportu),
analizy i ekspertyzy z zakresu funkcjonowania transportu, w tym uwarunkowań ekonomicznych i legislacyjnych, ocena działalności przedsiębiorstw transportowych i logistycznych, zarządzanie, planowanie i organizacja transportu zbiorowego na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym.
Katedra Marketingu Usług
analiza rynku,
analizy konkurencji, analizy cenowe,
badania komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
analiza systemu identyfikacji wizualnej,
budowanie i analizy strategii marketingowych,
planowanie kampanii marketingowych,
przygotowywanie części marketingowej wniosków UE,
audyty marketingowe,
projektowanie produktów i usług,
innowacje marketingowe,
zarządzanie mediami społecznościowymi,
wsparcie w zakresie komercjalizacji,
badania potrzeb, preferencji, postaw, motywów zakupu i opinii nabywców,
badania związane z wprowadzaniem nowego produktu na rynek (testowanie nowego produktu, wybór nazwy i opakowania),
badania wizerunku firmy,
partnerstwo w projektach europejskich, naukowych (nauka, biznes),
dedykowane badania panelowe,
szkolenia z zakresu autoprezentacji, prezentacji i negocjacji,
badania poziomu obsługi klienta i jakości usług,
szkolenia dla firm i instytucji.
Katedra Finansów Przedsiębiorstw
analiza gospodarki finansowej przedsiębiorstw rzemieślniczych,
analiza gospodarki finansowej mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
Katedra Bankowości i Finansów Porównawczych
analizy porównawcze warunków funkcjonowania instytucji bankowo-finansowych w Polsce i za granicą, w szczególności informacje o koszcie pozyskania kapitału i jego dostępności,
analiza i ocena możliwości budowania partnerstw finansowych pod kątem aplikowania o wspólne źródła finansowania i tworzenia strategii finansowych przedsiębiorstw / JSFP,
analizy ekonomiczno-finansowe głównie pod kątem oceny standingu finansowego, wiarygodności kredytowej, zdolności kredytowej,
szkolenia z zakresu finansów i bankowości m.in. jak wypełniać wnioski o pozyskanie finansowania,
warsztaty z zakresu finansów i bankowości,
opracowanie raportów dotyczących finansów i bankowości,
opracowanie strategii finansowych,
stworzenie systemu zarządzania ryzykiem finansowym,
opracowanie strategii rozwoju lokalnego, regionalnego,
opracowanie planów finansowych, w tym wieloletnich,
opracowanie planów naprawczych w zakresie restrukturyzacji finansowej,
modelowanie źródeł finansowania,
doradztwo finansowe w zakresie restrukturyzacji zadłużenia,
doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów pozyskania źródeł finansowania w tym outsourcing finansowy,
pomoc NGO’s w kontaktach i rozmowach z JST,
edukacja finansowa,
szkolenia z zakresu finansów osobistych, np.: Strategie podatkowe w inwestowaniu w nieruchomości.
Katedra Efektywności i Innowacji
zarządzanie projektami w tym projektami UE,
analiza finansowa wykonalności inwestycji,
badania i zaświadczenia o innowacyjności / stopniu dyfuzji innowacyjności,
CSR - wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności w biznesie dla firm przemysłowych,
informatyka w zarządzaniu, wdrażanie i rozwijanie systemów ERP.
Zakład Komunikacji Elektronicznej i Społecznej
polityka pocztowa,
ekonomia społeczna,
przedsiębiorczość społeczna,
innowacje społeczne,
wykluczenie społeczne i wykluczenie cyfrowe,
lokalne partnerstwa społeczne,
społeczeństwo informacyjne i społeczeństwo cyfrowe,
działalność e-biznesowa,
działalność z zakresu e-commerce (modele biznesowe, koncepcje wdrażania).
Zakład Polityki Gospodarczej
ekspertyzy dla podmiotów rynku pocztowego i telekomunikacyjnego,
ekspertyzy dla regulatorów rynku (poczta, telekomunikacja),
tworzenie strategii działania dla operatorów pocztowych i telekomunikacyjnych.
Katedra Metod Ilościowych
prognozowanie gospodarcze,
wieloaspektowe analizy danych społeczno - ekonomicznych,
badania ankietowe,
szkolenia statystyczne.
Katedra Gospodarki Światowej i Transportu Międzynarodowego
badania, analizy, ekspertyzy, strategie, oceny, doradztwo, konsultacje w obszarze międzynarodowych stosunkach gospodarczych (m.in. Handel międzynarodowy, Ekonomia międzynarodowa, Ekonomika regionalna),
badania, analizy, ekspertyzy, strategie, oceny , doradztwo, konsultacje w obszarze zagadnień transportowych i logistycznych (Transport morski, Transport lotniczy, Transport intermodalny, Energetyka).
Katedra Organizacji i Zarządzania
sporządzania biznesplanów oraz strategii rozwoju przedsiębiorstw,
opracowania strategii personalnych (analiza pracy, planowanie potrzeb kadrowych, sporządzanie profilu kompetencyjnego dla danego stanowiska pracy, opracowanie systemów szkoleń, oceniania i motywowania pracowników),
pozyskiwania środków dotacyjnych na rozwój w ramach programów regionalnych i krajowych,
szkolenia dla biznesu z zakresu: podstaw zarządzania, zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi, (w tym: planowanie potrzeb kadrowych, rekrutacja i selekcja, systemy motywacyjne, systemy ocen pracowniczych, zarządzanie czasem), zarządzania projektami ( w tym przygotowujące do certyfikacji IPMA).
Katedra Zarządzania Turystyką
analiza potrzeb, preferencji i oczekiwań turystów,
analiza potencjału turystycznego i rekreacyjnego obszarów,
analiza sezonowości w turystyce,
opracowanie koncepcji produktów turystycznych,
doradztwo w zakresie współpracy transgranicznej w turystyce,