Tematyka
W Zeszytach Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu prezentowany jest dorobek naukowy oraz wyniki prac badawczych z zakresu różnorodnych aspektów dotyczących przede wszystkim marketingu, finansów i zarządzania. Wskazywane są zarówno trendy i kierunki rozwojowe w zachowaniach współczesnych organizacji i konsumentów, jak i instrumenty realizacji zaplanowanych zmian. Autorzy odnoszą się do różnych kwestii – od bardzo ogólnych po rozwiązania szczegółowe. Czasopismo ma na celu stworzenie forum dla publikacji oryginalnych wyników badań z różnych ośrodków naukowych oraz ich rozpowszechniania.
Zeszyty ukazują się jako kwartalnik. Artykuły można przesyłać w ciągu całego roku na adres mailowy: pzfim@wzieu.pl. Publikacja może być płatna. Dokładne informacje można uzyskać kontaktując się z Redakcją.
Wymogi wydawnicze w ZN Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu
Artykuły mogą być napisane w następujących językach: polskim, angielskim, niemieckim bądź rosyjskim.
Tekst artykułu nie może być nigdzie wcześniej publikowany ani rozpatrywany pod kątem publikacji w innym czasopiśmie
W lewym górnym rogu należy umieścić: imię i nazwisko autora(ów) wraz ze stopniem/tytułem naukowym – czcionka Times New Roman 11 pkt., wyrównanie do lewej, linijka niżej nazwa reprezentowanej uczelni lub instytucji;
W przypisie zaś: adres e-mailowy autora(ów) artykułu
Następnie tytuł artykułu – wersaliki − wielkie litery, wycentrowany, wielkość czcionki 14 pkt, pogrubiony
Struktura artykułu:
- streszczenie w języku polskim (maksymalnie 0,5 strony), czcionka 10 pkt, Times New Roman, zawierające: cel artykułu, rodzaj wykorzystanego podejścia badawczego/metodologii badawczej i główne wnioski/wyniki badań,
- 3-5 słów kluczowych w języku polskim,
- kody Classification System for Journal Articles
(kody JEL można sprawdzić: https://www.aeaweb.org/econlit/jelCodes.php)
- wprowadzenie, z wyraźnie określonym celem artykułu,
- części właściwe artykułu,
- zakończenie (podsumowanie),
- bibliografia,
- tytuł artykułu oraz streszczenie w języku angielskim (takie samo jak polskie) wraz z podaniem autora tłumaczenia (nawet jeśli jest nim sam autor artykułu),
- słowa kluczowe w języku angielskim.
Objętość łączna artykułu – około 20 000 znaków, czyli 12-14 stron.
Plik artykułu powinien być zapisany jako dokument w programie Word.
Czcionka stosowana w części zasadniczej artykułu: Times New Roman 12 pkt. Tekst wyjustowany.
W podtytułach należy zastosować bold (pogrubienie)
Marginesy: 2,5 cm każdy.
Odstęp między wierszami (interlinia): 1,5.
Wypunktowanie – prosimy o stosowanie wyłącznie cyfr arabskich lub liter a), b)…do wypunktowania.
Wyliczanie – prosimy o stosowanie wyłącznie myślników jako znaków wyliczania (–).
W artykule można używać pogrubionych liter i kursywy, nie stosować zaś: podkreśleń, podziałów stron i sekcji oraz tzw. „miękkich enterów” (kombinacja klawiszy Shift+Enter)
Przypisy źródłowe należy umieszczać na dole strony, numeracja ciągła – czcionka 10 pkt
Tabele, rysunki, wykresy, schematy − maks. szerokość – 12,5 cm, maks. wysokość – 17,0 cm; wyłącznie w układzie pionowym; proszę nie przekraczać szerokości. Muszą być czytelne w wersji czarno-białej. Nie mogą być skanowane.
Tytuły i numery tabel (proszę używać wyłącznie opisów „Tabela”), umieszczone nad tabelami, wyjustowane; koniecznie proszę podać pełne źródła – pod tabelą, odpowiednio sformatowane
Tytuły i numery innych elementów graficznych (proszę używać wyłącznie opisów „Rys.”), umieszczone pod elementami graficznymi; wyjustowane, koniecznie dołączyć pełne źródła, odpowiednio sformatowane.
Do rysunków powinien być dołączony plik źródłowy, np. Excel, gdyż rysunek musi umożliwiać edycję, w celu jego ujednolicenia do całości publikacji. Proszę nie wklejać rysunków czy tabel nieedytowalnych.
Sposób formatowania przypisów (tradycyjny) – muszą być pełne i według poniższego wzoru:
- Książki:
- Autor, Tytuł (kursywą), Wydawnictwo, Miejsce i rok wydania, strona.
Np. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner&Ska, Warszawa 1994, s. 42-43.
- praca zbiorowa, pod redakcją:
Tytuł, red. Autor, Wydawnictwo, Miejsce i rok wydania, strona. Np. Marketing. Sposób myślenia i działania, red. J. Perenc, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 20.
- Opracowania w publikacjach zwartych:
Autor opracowania, Tytuł opracowania (kursywą), w: Tytuł, red. Autor, Wydawnictwo, Miejsce i rok wydania, strona. Np. G. Gliszczyński, Wpływ reklamy na zachowania konsumentów w świetle badań empirycznych, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Interakcje w kształtowaniu partnerstwa organizacji z otoczeniem, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 210, Ekonomiczne Problemy Usług nr 5, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 273
- Artykuły w czasopismach:
Autor, Tytuł, „Tytuł czasopisma” rok, numer, strona. Np. M. Dębski, Polskie marki produktowe w okresie przemian gospodarczych, „Marketing i Rynek” 2004, nr 7, s. 23.
- Źródła internetowe – podajemy pełne źródło,
np. P. Wysocki, Co wyszukiwarka to inny wynik, http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=255&ShowArticleId=48598.
Do recenzji będą przekazywane wyłącznie artykuły spełniające wymogi edytorskie, zgodne z tematyką Zeszytów. Informacje o procedurze recenzji są zamieszczone w osobnej zakładce.
Do każdej składanej pracy powinno zostać dołączone oświadczenie o oryginalności tekstu. Aby zapobiec zjawiskom tzw. ghostwriting i guest autorship, w wypadku artykułów będących wynikiem pracy co najmniej dwóch autorów prosimy autorów o złożenie odpowiedniego oświadczenia o ich wkładzie w powstanie publikacji. Oświadczenia dostępne są w zakładce „Rzetelność naukowa”.
Redakcja zastrzega sobie prawo dokonywania w nadesłanych materiałach niezbędnych skrótów, poprawek redakcyjnych i innych zgodnie z wymaganiami czasopisma. |